In dit feitenrelaas wordt teruggekeken op het plaatsingsprocedure van 2017. Met feitelijke cijfers wordt openheid van zaken gegeven over communicatie met derden en worden de verbeteringen van het plaatsingssysteem ten bate van de matching 2018 weergegeven. Het feitenrelaas voor de Amsterdamse gemeenteraad van het OSVO dd 17 januari 2018.
Lees meer
In de Kernprocedure staan de afspraken van de schoolbesturen en gemeente Amsterdam over de overstap van basisonderwijs naar voortgezet onderwijs. Hieronder is de Kernprocedure te vinden, inclusief de bijlagen.
Kernprocedure Overstap PO-VO 2019
Tijdpad-kernprocedure-2019-definitief
Bijlage III BBO toetsstandaard
Bijlage IV Handboek Lwoo-Pro
Bijlage V Beslisboom OCW voor leerlingdeelname aan eindtoets
Lees meer
De evaluatie bestaat uit een tevredenheidsonderzoek en een cijfermatige analyse. Deze evaluatie is de basis om tot zorgvuldige besluitvorming te komen over de verbeteringen voor de Kernprocedure in 2018. Ook de input van de gemeenteraad, de wethouder en het basisonderwijs (BBO) zullen bij de besluitvorming van OSVO worden betrokken.
Tevredenheidsonderzoek KP1 2017 – centrale loting en matching DEF
Cijfermatige analyse KP1 2017 – centrale loting en matching DEF (beschrijvend rapport)
Lees meer
Hieronder zijn de evaluaties opgenomen van de Kernprocedures uitgevoerd in 2016 en 2015. Deze bestaan uit een cijfermatige analyse en een tevredenheidsonderzoek.
Cijfermatige rapportage Centrale Loting & Matching 2015 (beschrijvend rapport)
Tevredenheidsonderzoek Centrale Loting & Matching 2015
Cijfermatige rapportage Centrale Loting & Matching 2016 (beschrijvend rapport)
Tevredenheidsonderzoek Centrale Loting & Matching 2016
Lees meer
In dit rapport presenteren we de resultaten van een simulatiestudie van drie systemen voor de plaatsing van leerlingen op scholen voor voortgezet onderwijs(VO) in Amsterdam. Het doel hiervan is om meer inzicht te krijgen in de voor- en nadelen van deze systemen. De analyses in dit rapport zijn gebaseerd op data die zijn verkregen door middel van een enquĂȘte die in februari 2013 is gehouden onder leerlingen uit groep 8 van het basisonderwijs die zich toen aanmelden bij een VO school in Amsterdam.
Lees meer