Esprit Scholen

Esprit maakt zich sterk voor multicultureel, dynamisch en internationaal onderwijs in Amsterdam. Wij zien het als onze opdracht om hoogwaardig onderwijs te bieden in een optimale leeromgeving. De twaalf scholen die deel uitmaken van Esprit bieden een gevarieerd onderwijsaanbod van zowel basis- als voortgezet onderwijs. Binnen het voortgezet onderwijs kunnen leerlingen uit de volgende onderwijssoorten kiezen: praktijkonderwijs, vmbo tot en met gymnasium, inclusief een internationale school en een tweetalig vwo.

Wij vinden het belangrijk dat onze starters de begeleiding en ondersteuning krijgen die zij nodig hebben en verdienen. Investeren in onze starters levert kansen op voor de versterking van de kwaliteit van ons onderwijs. In totaal zijn ongeveer 25 starters werkzaam op onze scholen.

Het 4e Gymnasium
Het 4e Gymnasium is een zelfstandig, categoraal gymnasium, gevestigd in een gloednieuw modern schoolgebouw. Het 4e Gymnasium is een school met ongeveer 800 leerlingen, met een prettige, veilige sfeer en bieden naast de klassieke talen al vanaf klas 1 een aantal bijzondere vakken aan, zoals: film, drama, sterrenkunde en filosofie.

Cartesius Lyceum
Het Cartesius Lyceum is een kleine, veilige school waar het leren en de brede ontwikkeling van de leerling centraal staat. Van leerlingen wordt een actieve participatie aan het schoolleven verwacht. Door de geringe omvang van, en korte lijnen binnen, de school is er veel ruimte voor de ideeën en initiatieven vanuit leerlingen en docenten.

Berlage Lyceum
Het Berlage Lyceum is een Amsterdamse school voor Mavo-, Havo-, Atheneum- en Gymnasiumonderwijs. Het is een grote school met ca. 1100 leerlingen en ca. 120 medewerkers.
Het Berlage Lyceum kenmerkt zich door het TTO (tweetalig onderwijs), iPad onderwijs een veilige sfeer en veel persoonlijk contact tussen leerlingen, docenten en de schoolleiding.

Esprit Eindproduct BSLA januari 2017